Peter Platel | Baronne Adolphe de Rothschild
collage, hand cut and glued on paper, A2, 2022

Every day, Peter Platel (1966) dives into his 200m2 magazine and photo book archive with his old hairdressing scissors in search of collage material. This is how he creates Queer Collage Art, which thematises sex and gender, gender as a construct, gender inequality, discrimination, ephemerality, transience, religion, and violence. All collages are analog, hand cut and glued on paper or wood.

Dagelijks duikt Peter Platel (1966) met zijn oude kappersschaar in zijn 200m2 tellende tijdschriften- en fotoboekenarchief op zoek naar collagemateriaal. Zo creëert hij Queer Collage Art, met als thema’s seks en gender, gender als een constructie, genderongelijkheid, discriminatie, kortstondigheid, vergankelijkheid, religie en geweld. Alle collages zijn analoog, met de hand geknipt en gelijmd op papier of hout.

The Saints series is inspired by classic stained glass windows in the catholic church and invites reflection on religion and faith.

De Saints serie is geïnspireerd op klassieke glasramen in de katholieke kerk en nodigt uit tot reflectie over religie en geloof.

The Capital Punishment series is a protest against those countries where homosexuality is still illegal and in the worst case may be punished by death. Sudan has recently abolished capital punishment, but homosexuality remains illegal.

De Capital Punishment serie is een aanklacht tegen die landen waar homoseksualiteit nog steeds illegaal is en in het slechtste geval met de doodstraf wordt bestraft. Sudan heeft recent de doodstraf opgeheven maar homoseksualiteit blijft illegaal.